11 juni 2012

Tematrio - Sommarens läsplaner...

Skolavslutning, sjungande studenter, glass i stora lass och juni rullar på så nu är sommaren här. Lyran undrar hur vi har det med våra planer inför sommarens läsning.Precis som Lyran så gillar jag att fixa med olika läslistor och planer (ja säg den bokbloggare som inte gör det ?) här kommer mina tre planer som svar på Lyrans fråga: Vad planerar du att läsa i sommar, berätta om tre planer (för visst har du väl det?)!


1. Min plan att läsa mera Nordisk litteratur inför Bokmässan har gått lite si och så under våren. Det blir att ta tag i den planen nu när semestern är här om bara någon dag.

2. En annan plan som jag har är att följa utmaningen Boktolva 2012. Utmaningen där det gäller att läsa tolv författare under året som jag inte läst och samtidigt rensa lite bland hyllvärmarna.

3. Planer i alla ära jag tänker också läsa lite nytt och lite gammalt. Både sådant jag längtar efter och sådant jag fått tips om. Deon Meyer hör till det nya (har aldrig läst något av honom) likaså är Lisa Jewell en författare jag är nyfiken på. Åsa Larsson och Mari Jungstedts nyutkomna böcker ska absolut lyssnas på under sommaren. Och sist men inte minst andra boken i serien om Alex King, Illdåd av Thomas Erikson.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...