22 februari 2016

Tematrio - äntligen lästa (eller i alla fall köpta) böcker...

Det är väldigt länge sedan jag hakade på Lyrans tematrio. Det känns därför extra kul nu när blogglusten är tillbaka att den här veckan fundera över och svara på Lyrans fråga:

Berätta om tre böcker ni äntligen sett till att läsa eller om tre böcker ni borde läsa.


1. Drömbokhandeln av Laurence Cossé har stått i min bokhylla väldigt länge och fråga mig inte varför den ännu är oläst.

2. Lotus Blues av Kristina Ohlsson är den första boken i serien om advokat Martin Benner. Den har stått oläst min bokhylla sedan den gavs ut 2014. Jag tyckte mycket om Ohlssons kriminalserie om Fredrika Bergman och Alex Recht. Ibland är det svårt att starta om med en författares nya karaktärer men jag har bara hört gott om den här nya hårdkokta thrillerserien så vad väntar jag på?

3. Lars Rambes Kvinnorna i sjön köpte jag på Bokmässan 2012 när jag hade äran att vara bloggambassadör. Den står här signerad av författaren och bara väntar på mig.




18 kommentarer:

  1. Kvinnorna i sjön är den enda jag inte läst av de här tre.

    SvaraRadera
  2. försökte en gång med Drömbokhandeln, men det gick inte så bra. de andra två känner jag inte till

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ok då får vi se vad jag tycker om den.

      Radera
  3. Drömbokhandeln är som mardrömsbokhandel... gillade inte.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj det låter inte så lockande men jag ska ge den ett försök.

      Radera
  4. När författare byter huvudkaraktärer kan det gå både bra och dåligt... fast det där med "hårdkokt" lät inte så lockande tyckte jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vi får väl se om det "hårdkokta" funkar för mig.

      Radera
  5. Fantastiskt. Det händer inte ofta, men här har jag faktiskt läst alla tre :) De två första tyckte jag väldigt mycket om.

    SvaraRadera
  6. Ibland vet man inte alls varför det inte blir av att läsa vissa böcker... fast man gärna egentligen vill läsa dem.
    Lycka till med din läsning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja så är det ofta det finns ju så mycket man vill läsa.

      Radera
  7. De två första har jag köpt hem men inte läst ännu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det brukar bli så alltför ofta, så många böcker och så lite tid.

      Radera
  8. Inga böcker jag läst detta. Drömbokhandeln har både hissats och dissats, lite nyfiken på den ändå. ;)

    SvaraRadera
  9. Kristina Ohlsson är så himla bra! Jag gillade Lotus Blues skarpt, men har ännu inte hunnit läsa Mios Blues. Det kommer :-)

    Läste hennes Sjuka själar i helgen och kan konstatera att hon är en väldigt mångsidig författare. Wow!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag är nyfiken på hennes Sjuka själar.

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...