25 juni 2012

Härlig deckarsommar...

Igår startade Expressen sin serie med sommardeckare och jag bara jublar, vilket perfekt sätt att få sitt deckarbegär snabbt tillfredsställt. Specialskrivet för bilagan Sköna Söndag kommer under nio söndagar i rad några av landets bästa deckarförfattare att bidra med varsin deckare. Först ut är Anna Jansson med Visbynatt - ett fall för Maria Wern.

Jag har inte läst alla Maria Wern-deckare (det har hunnit bli hela tretton stycket). En favorit är Inte ens det förflutna och i bokhyllan står ett signerat ex av Alkemins eviga eld.

Följande deckarförfattare har vi att se fram emot:

  • 1 juli Helene Tursten
  • 8 juli Viveca Sten
  • 15 juli Karin Wahlberg
  • 22 juli Ninni Schulman
  • 29 juli Sofie Sarenbrant
  • 5 augusti Denise Rudberg
  • 12 augusti Kristina Ohlsson
  • 19 augusti Mons Kallentoft

Jag har läst någon/några böcker av alla så jag hänger på och presentera mina tankar om ovanstående och deras deckare.



2 kommentarer:

  1. Oj det har jag missat, är det bok eller häfte. Undra om man kan köpa i efterhand. Mia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ett häfte inuti söndagsbilagan. Om du inte får tag på den så kan du maila din adress till mig så skickar jag mitt ex till dig om du vill.

      erikasbokprat@hotmail.com

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...