22 juni 2012

Paddan och jag...

Då var det dags att lyfta det här med e-böcker till en högre nivå. Har testat lite att läsa på mobilen men skärmen är liten för att det ska bli behagligt. Vad göra? Jo dags att införskaffa en surfplatta. Sagt och gjort jag valde en iPad och igår kom paketet.



Gårdagskvällen ägnades åt fixande och trixande för att komma igång med paddan och jag har nu lånat två e-böcker från biblioteket. När börjar det riktiga livet av Fredrik Lindström & Little Bee av Chris Cleave. Det ska blir riktigt intressant att testa detta sätt att läsa, perfekt som ett komplement till pappersböcker, för känslan av papper och bladprassel vill jag inte vara utan.

Gillar ni e-böcker? Har ni testat e-böcker?

4 kommentarer:

  1. Ja visst verkar det bra med e-böcker, bara man inte somnar med boken i ansiktet, hehe. Jag har testat i mobilen men visst är det lite smått men eftersom det pratas om i-pad i skolan avvaktar jag.
    Ska bli kul att höra vad du tycker.
    Trevlig midsommar
    Mia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det vore just snyggt med paddan dimpades ner i huvudet :) Det blir att testa olika lägen under helgen. Trevlig midsommar!

      Radera
  2. Jag läser nästan bara e-böcker numera. Praktiskt som utlandssvensk. Men jag föredrar läsplattan (Sony ereader). iPhone är okej (man har alltid en bok med sig om man har telefonen med sig), men lite litet. Nyligen har vi införskaffat iPad som är suverän som surfplatta, och att läsa Kindleböcker från Amazon på (den kan man inte på Sony ereadern), MEN den är svår att använda ute i för starkt solsken. Jag sitter gärna ute och läser, så där är jag lite besviken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det förstår jag att det är praktiskt. Jag har testat att sitta ute och där håller jag med dig, det gäller att sitta i ett bra läge.

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...