27 juni 2012

Eftermiddagar med Tatiana...

Eftermiddagar med Tatiana av Magnus Montelius är novellen som visar hur ett möte kan vända upp och ner på allt. En av de anställda på Mannerfors Steel and Equipment i Ecuador jobbar hårt för att hitta nya marknader till företaget. Det går inte riktigt som han har tänkt sig och kunderna lyser med sin frånvaro, frun får nog och drar hem till Sverige och själv tillbringar han eftermiddagarna med att dricka vodka.

Vändpunkten kommer när han träffar eskortflickan Tatiana som kullkastar allt, både hans liv och hans känslor.

Som alltid flyter språket perfekt och det finns ett driv i Magnus Montelius språk som gör att jag vill framåt. Det tilltalar mig att hela texten är ett samtal. Här och här finns mer att läsa om Montelius på bloggen.

Det här är den tredje novellen jag läser som e-bok. Jag kommer garanterat fortsätta med det. Trevligt, smidigt och perfekt att ha små korta texter nära till hands när tillfälle ges och lusten faller på.





2 kommentarer:

  1. Fick mig att tänka på författaren Tatiana De Rosnay som har skrivit Sarahs Nyckel. Om du inte har läst den så är det en jättegripande bok! Har förresten en tävling på min blogg just nu om du vill kika in :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset men vi har läst Sarahs nyckel i vår bokcirkel :)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...