1 februari 2016

Blogglust och Kulturkollo...



Blogglusten har under större delen av 2014 och 2015 lyst med sin frånvaro. Jag har läst och lyssnat på böcker men inte haft rätta känslan till att skriva så mycket här på bloggen. Samtidigt har jag saknat känslan att formulera mig i ord kring mina läsupplevelser. På samma gång har det varit helt naturligt att inte pressa på utan låta det komma när lusten fallit på.

I somras väcktes jag till liv när Kulturkollo drog i gång sin sommarlovsutmaning med sommarord att associera kring varje dag under juni-augusti. När höstterminen sedan drog igång så svalnade min inspiration till bloggandet igen i takt med att annat tog kraft och tid.

Så det känns riktigt kul nu när januari 2016 är passerat och jag ännu en gång har hakat på en utmaning signerad Kulturkollo. Denna gång med association kring vinterord. En alldeles lagom utmaning som jag kunnat forma precis som jag vill, allt efter dagsform. Det har dessutom blivit ett antal andra inlägg skrivna om lästa böcker och annat smått och gott under januari och jag känner mig inspirerad att fortsätta med bokbloggandet. Tack för det Kulturkollo!

Lägg därtill att ni som tittar in hit till mig och mitt bokbloggande inspirerar mig till att blogga. Det känns så roligt att gamla besökare hittar tillbaka och att nya hittar hit. Lite som det där med att gamla trofasta vänner vet man var man har trots att man inte ses varje dag. Det kan gå veckor, ja flera månader som man inte hörs av. Men sedan när man väl träffas eller lyfter telefonluren så är det som om man pratade med varandra senast igår. Man tar vid där man slutade. Tack för att ni tar er tid att kommentera!

Nu kör jag vidare i bokbloggaråret 2016!



6 kommentarer:

  1. Härligt att läsa att du fått blogglusten tillbaka! Ser fram emot att läsa mer.

    SvaraRadera
  2. Tack Anna! Det känns bra och så roligt.

    SvaraRadera
  3. Jag har haft en down period med läsandet men tror jag fått fart på det nu.

    SvaraRadera
  4. Hoppas blogglusten är här för att stanna.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...