9 februari 2016

Veckans utmaning: Dina hjältar och hjältinnor...

Publicerad med tillstånd
Kulturkollo utmanar oss den här veckan att skriva några rader om våra hjältar/hjältinnor. Vilka det finns oändligt många av inom litteraturen. Men mitt val var inte svårt då min hjälte alla kategorier finns alldeles i min närhet och inte i den fiktiva världen. Min man! Han har mitt hjärta i sin hand och har stått vid min sida i 35 år och i år 2016 firar vi 30 är som gifta.

Han stöttar i med- och motgång, har humor, är positiv, en kärleksfull och omtänksam far till våra tre barn, får mig på gott humör, är hjälpsam och orkar lyssna på mitt ältande om både det ena och det andra, stöttar mina beslut och får mig att skratta. Ja listan kan göras lång. Helt enkelt min hjälte!



13 kommentarer:

  1. Åh, vad fint skrivet!! Underbar hjälte!

    SvaraRadera
  2. Vad fint. Det är liksom talet på bröllopsdagen.

    SvaraRadera
  3. Härligt att höra Erika.

    Min hjälte är min åttaårige son, han är helt fenomenal - gott självförtroende, vågar säga ifrån när någon blir illa behandlad, hjälpsam, påhittig och lösningsinriktad och att han helt enkelt vågar vara sig själv. Min första hjälte är helt klart Pippi Långstrump.

    SvaraRadera
  4. Ja! Mer uppmärksamhet på de "små" hjältarna. Jag hoppas han läser vad du skrivit :)

    SvaraRadera
  5. Så fint och vilket äktenskap! Något att vara stolt och tacksam över! Inte alla som känner så efter 30 år ju! Så härligt!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...