31 oktober 2011

Höstlov & lästid...

Höstlov den här veckan passar alldeles utmärkt. Både vad gäller att ladda batterierna och att få lite mera lästid, ja även lyssnartid.

Den ljudbok som jag just nu lyssnar på är Mari Jungstedts Det fjärde offret som är den nionde boken om Anders Knutas vid Gotlandspolisen.

Den bok som jag läser är också det en deckare, Vredens tid av Stefan Tegenfalk som är den första i kriminaltrilogin om Walter Gröhn.

En annan bok som är i fokus den här veckan är den bok som Litteraturens Vänner ska bokcirkla om på torsdag, Ett litet snedsprång av Denise Rudberg. Å vad jag ser fram emot att höra vad de andra tycker.

Jag ska även läsa och förbereda ett arbete med Hungerspelen som  mina svenskelever på Hotell- och turismprogrammet arbetar med. Boken har de redan lånat och satt igång med att läsa. Tänk vad härligt att kunna förena nytta med nöje, att få inspirera andra till läsning.

Ytterligare en bok som kommer få min uppmärksamhet denna vecka är ett recensionsexemplar. Leva någon annanstans, som handlar om hur det är att ha flytt eller ha flyttat till Sverige, hur man tar sig in i ett nytt samhälle, hur man tar sig in i ett nytt språk. En bok som ligger mig nära även yrkesmässigt då jag varje dag möter elever från andra kulturer.

Ja det var en liten glimt från mitt höstlov!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...