26 oktober 2011

Bokpaket igen...

Nu har jag gjort min första beställning hos närbokhandeln FritzStåhl. Ja och det var inte sista gången kan jag säga. En helt underbar bokhandel som inspirerar till läsning och inte nog med det. Här får jag bokcirkeltips kryddat med vintips för cirkelvänner (ja bara en sådan sak) vilket vin passar till vilken bok. Perfekt för mig som bokcirklare. Jag kan botanisera i bokbuffén, läsa bokpanelens tips, läsa författarporträtt. m.m. Det är helt klart värt att kika in hos FritzStåhl.

Mitt första köp blev Transtömers Samlade dikter 1954-1996. Ja det är dags att stifta bekantskap med årets Nobelpristagare i litteratur. Jag köpte ockå Ann Heberleins Det var inte mitt fel- om konsten att ta ansvar. Den har en kollega tipsat mig om.

3 kommentarer:

  1. Måste säga att det är en trevlig liten bokhandel du tipsar om och det där med vintips var riktigt skoj :-)

    SvaraRadera
  2. Ser fram emot att se vad du tycker om dessa böcker. Önskar dig trevliga lässtunder! :)

    SvaraRadera
  3. Gittan: Ja jag gillar verkligen det där med vintips :)

    Mandelhjärta: Läste en artikel i lördagens Östgöta Correspondenten och blev ännu mer intresserad av Ann Heberleins böcker.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...