9 april 2011

Vågar du...Jag ska testa...

Den senaste tiden så har jag läst en hel del om skräck och vampyrer på olika bokbloggar. Vampyrer är på modet och det har vi sett inte minst genom Twilight-serien av Stephanie Meyer. Själv är jag ingen kännare direkt av dem men för många år sedan läste jag En vampyrs bekännelser av Anne Rice. Jag minns att jag gillade vad jag läste.

Nu är det dags för Sverige att få en alldeles egen skräckdrottning i Caroline L Jensen, den 9 maj släpps Vargsläkte - Lykanthropos del I . Från och med idag, 9 april så bloggar Caroline L Jensen om Vargsläkte och sina tankar om skräck. Jag kommer följa hennes bloggande och läsa boken ska jag helt klart göra. Det var när Karin Berg skrev om  skräckmanifestet  på enbokcirkelföralla som jag jag blev nyfiken och drog mig till minnes att jag faktiskt läst om vampyrer och gillat det.

Hos Fiktiviteters vampyrsamling kan den intresserade få tips om mer att läsa om vampyrer.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...