7 januari 2023

Just nu i januari...



Första lördagen i januari 2023 är här och jag fortsätter inspirerad av och i forna Kulturkollos anda och tradition att stämma av första lördagen i varje månad vad som händer just nu.


Just nu läser jag  Detaljerna av Ia Genberg, vinnare av Augustpriset för Årets svenska skönlitterära bok 2022. 

Just nu tittar jag på den gamla såpan Dynastin. Började under jullovet och det är allt lite kul att flyttas tillbaka i tiden till 80-talet och se frisyrer, kläder och alla intriger...vi får väl se om jag orkar med alla nio säsonger.

Just nu lyssnar jag på Änglaträdet av Lucinda Riley, som vi i bokklubben läser just nu.

Just nu längtar jag till att vi får hem vår kalender 2023 som vi har satt ihop på Önskefoto med bilder på våra fyra barnbarn


Kika in hos några av medlemmarna i forna Kulturkollo -
och dagarna går, enligt o och västmanbok och se vad de gör just nu.


8 kommentarer:

  1. Dynastin 🙂 Den minns jag tydligt. Det var inte min favorit. Har för mig att jag gillade både Dallas och Falcon Crest mer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja samma här Dallas och Falcon Crest var bättre, som jag minns det.

      Radera
  2. Detaljerna är jag nyfiken på! Åh - Dynastin. Den såg jag när det begav sig, undrar om jag skulle tycka om den nu...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja den håller inte riktigt idag tycker jag.

      Radera
  3. Åh Dynastin! Undrar hur många säsonger jag såg som ung egentligen. Streamar du eller har du köpt?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Minns inte om jag såg alla säsongerna när det begav sig. Jag streamar.

      Radera
  4. Så underbart det låter med kalender med barnbarnen! Bra tips! Jag gör pussel också som blir uppskattade presenter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är fint, och fint med pussel också. Vi fick ett i julklapp på första barnbarnet 2020.

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...