27 mars 2011

Söndagens boktips...

Just när all snö precis har smält på tomten utanför mitt fönster och det nu är sommartid så ska jag tipsa er om en bok som tar sin början i januari i det kalla och vintriga Algonquin Bay i norra Ontario.

En stilla storm av Giles Blunt. En gastkramande thriller med kriminalarna John Cardinal och Lisa Delorme i huvudrollerna. I de djupa skogarna hittas en amerikansk turist mördad, mystiken tilltar när en läkare från trakten mördas och en koppling mellan de båda fallen uppdagas. Nu är jakten igång för de båda kriminalarna.

Miljöskildringen av Kanda är riktigt bra, även om jag inte har varit där så får jag en känsla för hur det skulle vara och se ut. Giles Blunt har även  förmågan att skriva så att jag "lär känna" karaktärerna.

Jag googlade på titeln och fann att det var svårt att hitta den hos Internetbokhandlarna, det är ju några år sedan den kom, så är du intresserad så får det nog bli en tur till biblioteket.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...