9 mars 2011

Reservationsmeddelande...

Idag fick jag ett reservationsmeddelande från det lokala biblioteket. Boken jag reserverat är Förföljd av det förflutna av Nora Roberts.




Det finns ett huvudbibliotek, nio närbibliotek och en bokbuss i kommunen där jag bor. Jag gillar verkligen att gå till det lokala biblioteket. Det är så smidigt att via Internet reservera de böcker som inte finns inne och på några dagar kan jag hämta dem.

Lika smidigt är det att via nätet göra omlån. Likaså är utbudet av ljudböcker stort vilket jag tycker är bra eftersom de är ganska dyra så då lånar jag dem gärna istället.

På mitt bibliotek kan man även slå sig ner och ta en kopp kaffe om andan faller på. Så imorgon beger jag mig till bibblan och hämtar min reservation och kanske tar jag mig en kopp kaffe också.

2 kommentarer:

  1. Jag försöker också gå till mitt lokala bibliotek. Dock är det lite problematiskt eftersom det bara har öppen varannan lördag när det är fullmåne mellan 12 och kvart över. Kanske inte riktigt =) Men öppettiderna är ärligt talat rent usla och det tycker jag är så tråkigt.
    Lyxigt för dig som kan avnjuta en kopp kaffe samtidigt som du lånar böcker =)

    SvaraRadera
  2. Ja lite lyxigt är det allt :-)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...