4 juli 2011

Trevligt med sällskap...

Jag vet inte hur det är med er karaktär men jag har i alla fall svårt att få till det där med regelbundenhet när det gäller motion. Jag har kommit så långt att jag tycker att stavgång är det som passar mig bäst och då gärna på morgonen före frukost.

Mitt knep för att komma ut med stavarna är att ta med mig Mp3-spelaren och lyssna på en ljudbok. För tillfället är det Mirjam och Hervor, i Marianne Cedervalls Spinnsidan, som gör mig sällskap på morgonrundorna.

När Mp3:n bara ligger där och väntar så har det helt plötsligt blivit mycket lättare att ge sig ut.

Prova vetja!

8 kommentarer:

  1. Går och joggar om vartannat varje vardagmorgon en runda som tar ca 40 minuter. I öronen har jag Sommar-programmen som jag "tankat" ner. Om vädret tillåter blir det dusch&dopp vid bryggan se'n frukost med morgontidning. Önskar att jag kunde göra detta när jag jobbar också men de morgnarna skulle bli alldeles föör tidiga och desutom mörka.
    //Gittan

    SvaraRadera
  2. Gittan: Det låter härligt med dusch/dopp vid bryggan. Smart det där med sommarprogrammen. Ja jag håller med dig, det är lite svårare att få till rundorna på morgonen när man jobbar.

    SvaraRadera
  3. Jag vill också lyssna på böcker och sommarpratare, men nu var det länge sedan sist. Jag får nog ta ett ryck med det nu. Det gör det ju lite lättare att gå/springa.

    SvaraRadera
  4. Jag har nyligen upptäckt din blogg, men gillar den mycket. Jag lägger till dig på min bokbloggslista och hoppas att du tycker att det är okej!

    SvaraRadera
  5. Boklusen: Vad roligt att du gillar den, jag lägger gärna till din blogg på min lista också. Ha en bra kväll!

    SvaraRadera
  6. Håller just på att avsluta Spinnsidan i bokform. Har ännu inte kommit mig för att lyssna på mp3 bok. Ska försöka mig på det nu när vi åker till Österlen på semester. Kan vara skönt att vandra på stränderna och samtidigt "läsa" bok. Det där med att ladda ner sommarprogrammen lät inte heller dumt. Tack för tipset.

    SvaraRadera
  7. Visst är det topp att njuta av ljudböcker medan man gör annat, man får mer tid att konsumera böcker!
    /Maria
    Storytel

    SvaraRadera
  8. Lotta: Det blir perfekt för dig att testa ljudbok på semestern, härliga strandpromenader att se fram emot.

    Maria: Helt klart mera tid för böckernas värld på så sätt.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...