6 juli 2011

Sommarföljetongen...

Nu har det gått drygt en vecka sedan Correns sommarföljetong, Bittrare än döden, startade. Jag gillar vad jag läst så här långt. Börjar få lite hum om huvudkaraktärerna Siri och Aina men framför allt så gillar jag sättet som boken är skriven på. Kan inte riktigt sätta fingret på det än men jag tror det är språket och beskrivningarna som gör att jag fångats. Det här är som jag tidigare nämnt den andra boken om i serien om Siri Bergman och kanske skulle man ha läst böckerna i ordning, men jag tror att det ska funka ändå. Hur som helst så är det här ytterligare ett sätt att läsa en bok, ett avsnitt per dag,

2 kommentarer:

  1. Så gjorde jag också en sommar, men till slut missade jag en hel del då jag var bortrest, så då lånade jag boken på biblan och läste resterande i ett sträck.

    SvaraRadera
  2. Boklusen: Ja vi får se hur det går de dagar som jag är borta om det är lönt att läsa ifatt, i annat fall får det bli att köpa boken och som tur är finns ju boken som pocket.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...