3 juli 2011

Ja då så, nu har maken semester...

Imorgon, måndag, börjar maken sin semester. Själv har jag som ni kanske uppmärksammat redan varit ledig i 14 dagar och nu har vi alltså fem veckors ledighet tillsammans framför oss. Vad jag bl.a. tänker sysselsätta mig med är nog inte så svårt att räkna ut. Just det, en och annan boksida kommer det bli mellan varven av förhoppningsvis många bad och långa grillkvällar. Maken ägnar inte sin fritid till att läsa böcker som jag gör, utan hans stora intresse är släktforskning. Men även en släktforskare kan behöva en bok då och då. Så när han skulle beställa Släktforskarens ordbok av Barbro Lunsjö från Adlibris då hängde jag givetvis på eller rättare sagt det var jag som lade beställningen och som av en händelse så slank det med ett gäng pocketböcker också.







Till mig blev det blev följande titlar:

Ja, ja, det blev ytterligare några böcker till samlingen och någon kanske undrar när i herrans namn ska människan hinna med att läsa allt hon köper och lägger på hög. Nog händer det att den tanken slår även mig men det är ju ingen brådska och något ska jag ju ha att göra i höst och vinter också. Är man lite av en samlare så är man. Ja, så även om vi, maken och jag, inte diskuterar skönlitteratur så förenas vi ändå kring alla historier som finns runt omkring oss genom våra intresse bland böcker och släktforskning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...