22 februari 2012

Då är den igång...

Bokrea bokrea bokrea överallt går det att läsa om denna vårvinterhändelse. Jag hade inte tänkt köpa några böcker på rean i år men jag skickar iväg min mor att inhandla några exemplar som måste till i bokhyllan för att fylla några gapande hål.


Böcker som ingår i en serie:

Som ett eko av Diana Gabaldon, den sjunde boken i Outlanderserien om Clarie och Jamie och deras fantatiska kärlekssaga genom historien.

Vårlik av Mons Kallentoft, den fjärde boken i serien av Linköpingssonen.

De ensamma av Håkan Nesser, den fjärde boken i Barbarotti-sviten.

Livet deluxe av Jens Lapidus, tredje boken i i Stockholm noir-serien.


Till min nordiska lista:

En dåre fri av Beate Grimsrud

Utrensning av Sofi Oksanen


Avslutningsvis två titlar som fångat mitt intresse som jag tänker kolla upp imorgon när jag ska en sväng in till stan:

Någon vakar i natten av Ann Pratchett

Den drunknade av Therese Bohman

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...