2 januari 2023

Grattis på 12-årsdagen...

Grattis till mig och min bokblogg ändå!


Idag är det tolv år sedan jag startade Erikas bokprat. Under åren så har bloggandet varierat. De tre första åren 2011, 2012 och 2013 så var jag som flitigast med inläggen. Därefter så var 2016 ytterligare ett år med blogglust. Övriga år har lusten varierat men jag har inte helt släppt bloggen. Den har vilat mer eller mindre men aldrig helt. Den ligger där och lurar och är ju en alldeles förträfflig dagbok över böcker som har funnits i min närhet på alla möjliga sätt. Recensionsexemplar, ambassadör för Bokmässan, kontakt med andra bokbloggare, boksamtal och många många härliga lässtunder för att nämna några.

Något som har varit extra kul är att jag har listat några av de böcker som jag och vännerna i bokklubben Litteraturens vänner har läst, även om det inte har blivit inlägg om alla så har jag dem på en lista för åren 2009-2022. Vårt 10-årsjubileum uppmärksammade jag på bloggen 2013 och i år när vi skriver 2023 så firar vi hela 20 år tillsammans i bokklubben. Det är helt fantastiskt!

Så där ja, grattis igen på 12-årsdagen! Nu får vi se hur bloggåret 2023 kommer se ut.



4 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...