2 januari 2021

Just nu i januari...

 


Jag hakar på forna Kulturkollos tradition att stämma av första lördagen i varje månad vad som händer just nu.

Just nu läser jag Jellicoe Road av Melina Marchetta. Jag läser den tillsammans med mina kollegor i bokcirkeln som vi har i ämneslaget i svenska.

Just nu tittar jag på den fjärde säsongen av The Crown på Netflix och serien blir ju bara bättre och bättre.

Just nu lyssnar jag på Åtta steg bakom av Denise Rudberg, den åttonde boken i Elegant Crime-serien om Marianne Jidhoff och flera poddar bl.a Nyfiken på med Kristin Kaspersen och Häsorevolutionen med Maria Borelius.

Just nu längtar till att Qigongen som jag har anmält mig till ska börja. Jag hittade åter till Qigongen igen under hösten 2020 och fortsätter under våren 2021. Det har verkligen varit ett andningshål under 2020.
 

Kika in hos några av medlemmarna i forna Kulturkollo - förslagsvis  AnnaLinda eller Ulrica och kolla in vad som händer hos dem just nu.


3 kommentarer:

  1. Qigong låter riktigt coolt. Blir nyfiken, men har aldrig provat. För mig har yinyoga varit ett andningshål under hösten.

    SvaraRadera
  2. Härligt med en träningsform som funkar! Min yoga har varit inställd hela hösten men kanske kan den komma igång igen snart!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...