3 januari 2021

Novellflätan 2021...


Noveller ligger mig varmt om hjärtat så jag antar utmaningen Novellflätan 2021 som jag hittat hos Ugglan & Boken och det passar dessutom alldeles utmärkt för det finns en hel del noveller från Novellix i mina bokhyllor.



Novellflätan är utmaningen där du ska läsa och pricka in 12 noveller som passar in i ordflätan nedan. Du väjer fritt vilka noveller du vill läsa under 2021. Regeln är att novellens titel går att skriva in vågrätt i flätan där respektive bokstav från ursprungsordet ingår.

Det är alltså bara ett enda ord som går att läsa uppifrån och ner - "novellflätan".

Kul utmaning som jag gärna antar och på köpet kanske jag hittar några nya noveller att använda med mina gymnasieelever.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

N

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

O

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

E

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 A

O 

L

O 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

L

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

F

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

L

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ä

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

T

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

N


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...