20 februari 2011

Söndagens boktips...Mogen för skrubben

Dags för ännu ett litet boktips. Denna söndag vill jag tipsa om Solja Krapus Mogen för skrubben. En bok med en blandning av humor, djupt allvar och ironi om livet och kärleken.

Det är fredag eftermiddag och Eva-Lena, bokens huvudperson, jobbar som lärare och ska snart avsluta veckans arbete. Hon ska bara bara ta några kopior innan hon tar helg. När Eva-Lena kopierar som bäst slår dörren igen och går i baklås. Eva-Lena får nu tillbringa helgen inlåst i kopieringsrummet!! Helt utlämnad till sig själv genomgår Eva-Lena en förändring och hela livet vänds ut och in.

En bok som leder till många funderingar kring livet, kärleken och relationerna. Det är några år sedan jag läste boken, men då och då när jag går förbi eller är i kopieringsrummet (lärare som jag är) kommer boken tillbaka till mig, å hemska tanke att bli inlåst i kopieringsrummet en helg. Eller det kanske vore ett bra sätt att få reda i livet, kärleken och alla relationer?!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...