22 februari 2011

Tematrio Läsande/bloggande...

Lyrans Noblesser har den här veckan läsande/bloggande som tematrio. Temat passar mig perfekt för jag har funderat kring detta med bloggande länge nu, så jag tog mig en funderare och självklart vill jag hänga på. Här är mina tre funderingar kring mitt läsande och bloggande.



1. Jag har nu bloggat i snart två månader. Alltså inte särskilt länge och jag har verkligen fått mersmak, en  ny bokvärld och ett nytt sätt att att diskutera böcker har öppnats för mig. Bloggandet har gett mig ett fördjupat sätt att diskutera böcker med likasinnade både på Internet och i verkliga livet.

2. Min läsning har på dessa två månader vidgats till böcker och författare som jag kanske inte annars skulle ha kommit i kontakt med. Hoppas och tror också på att min läsning ska inspirera andra till nya läsupplevelser.

 3. För mig är bloggandet också ett sätt att sätta ord på mina funderingar och skriva av mig allt som rör läsning och böcker. Då inte minst med tanke på den bokcirkel, Litteraturens vänner där jag är medlem. Det berikar också att få och ge kommentarer kring inlägg.

1 kommentar:

  1. Min erfarenhet är också att läsningen breddats rejält under de år jag nu bloggat. Man hittar så mycket intressant när man läser bokbloggar.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...