5 april 2013

Jag känner din hud av Anna Jansson...

"Att vara massör är att se utan att själv bli sedd. Jag klär av dem in på bara själen, själv har jag bylsiga bomullskläder så ingen tillåts att ens ana konturerna av min kropp. Jag håller distansen...mina vana händer läser deras förflutna...Jag frågar inte mycket...de berättar sina liv för mig..."

Ovanstående citerade meningar finns några sidor in i Anna Janssons deckarnovell Jag känner din hud som ingår i Hoi förlags E-novellsatsning.



En hud som brinner av hunger måste få vad den vill ha till varje pris. Lust och vrede blandas samman till ett oundvikligt slut. Jag har bara några enstaka gånger varit hos en massör och kan gärna tänka mig att göra det igen. Det är snyggt och skickligt av Anna Jansson att förlägga sin handling i den här miljön. Kontrasterna mellan mjuka, varma händer som masserar till välbefinnande och vad som verkligen försiggår inom en människa är riktigt skrämmande och får mig att rysa av både välbehag och fasa. En häftigt läsupplevelse!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...