7 mars 2011

Day 30 - Your favorite book of all time

Då var det dags för sista dagen i 30 days of books. Oj vad fort en månad går egentligen, första inlägget i utmaningen skrev jag den 6 februari, å vips så har det gått en månad.

Jag väljer Svärdet och spiran skriven av Ken Follett till dagens rubrik. En bok som är helt fantastisk enligt mig. En av de bästa böckerna som jag någonsin läst. Varför väljer jag just den undrar kanske vän av ordning? Jo....

Follett gör det som jag trodde var näst intill omöjligt, han berättar om en skara människors liv och öden på ett facsinerande och mästerligt sätt. Trots bokens sidantal, på ca 1000 sidor, håller han den "röda tråden" från pärm till pärm. Historien utspelar sig i 1100-talets England och handlar främst om byggmästaren Tom och munken Philip och deras gemensamma dröm, att bygga den högsta katedralen i staden Kingsbridge.

En berättelse som trollband mig från pärm till pärm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...