11 januari 2016

Vinter med Kulturkollo... #snögubbe

#snögubbe

Snömannen av Joe Nesbø står i min bokhylla. Den kom jag att tänka på inför dagens ord. På baksidestexten läser jag:

"En liten pojke står i fönstret och tittar ut på snögubben i familjens trädgård.....det är något som inte riktigt stämmer, istället för att vara vänd ut mot gatan stirrar den på huset. Upp på honom. Nästa morgon är den lille pojkens mamma borta och runt snögubbens hals sitter hennes rosa favorithalsduk..."

Ja inte direkt vad jag i vanliga fall associerar när jag hör ordet snögubbe. Bra att då och då göra en inventering i bokhyllorna då dyker det upp olästa böcker som man glömt bort.



Ingår i utmaningen #vintermedkulturkollo




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...