20 januari 2013

Heder av Jens Lapidus...

Heder av Jens Lapidus lyssnade jag på via Spotify. Ni minns väl deras samarbete med Novellix
Adam har just muckat från kåken. Det är 10 år sedan han åkte in. Det är mammas sambo John som hämtar honom vid grindarna. Nu ska han försöka ordna sin tillvaro, träffa sin son, skaffa jobb och träffa "han". Ja vem är nu denne "han"? Det får jag inte veta förrän i de sista meningarna. Jens Lapidus läser själv sin novell och beskriver tydligt vilsenheten och önskan om att komma tillbaka igen. Så mycket har hänt på 10 år.



2 kommentarer:

  1. Jag gillar författaruppläsningar! Det blir så rätt :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag brukar oftast tycka om när andra läser men i de noveller som jag lyssnat på hittills har det varit så rätt.

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...