11 juni 2011

Den ljusnande framtid...

Studentveckan 2011 är nu till ända. Ett nytt kapitel i livet ska nu ta form för vår yngsta dotter, för igår sprang hon ut. Det har fixats och trixats för fullt i huset under veckan. Då är det tur att det finns ljudböcker, för att lyssna går fint att kombinera med fixandet och trixandet.

Böckerna jag läser för tillfället, Den enögda kaninen av Christoffer Carlsson och På sannoilika skäl av Gianrico Carofiglio ligger där på sängbordet och blänger surt för att jag inte har gett dem den uppmärksamhet de förtjänar.  Men Furioso av Carin Bartosh Edström, ljudboken jag för tillfället lyssnar på. tycker att livet är toppen för den har fått all min uppmärksamhet under veckan.

Men som sagt nu är studentfirandet slut för familjen, alla barnen (läs tre) är nu färdiga med gymnasiestudierna. I dag tar jag det bara lugnt och ägnar all min tid åt böckerna och smaskar på resterna av den exotiska planka som vi bjöd på på studentmottagningen igår.


2 kommentarer:

  1. Gott att ha maten fixad till dagen efter viktig firning. Och gott att få till tid sommarläsning! Själv är jag fortfarande mätt efter läcker buffémat på gårdagens studentuppvaktning.
    Pingsthälsningar!

    SvaraRadera
  2. Ja det stundande sommarlovet är välkommet nu, härligt med mycket lästid.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...