3 januari 2012

Boktolva 2012 får råda bot på hyllvärmarna...

Jag ger mig inte, kan liksom inte låta bli att anta utmaningen som även i år kommer från Enligt O. Jag gjorde ett tappert försök under 2011 med en Boktolva. Utmaningen att läsa tolv författare jag aldrig läst och det gick lite stappligt, 4½ bok av 12 blev resultatet.

Det blev en hel del läst men inte från den listan. När jag nu sätter ihop en ny lista så är några av författarna kvar från den tidigare listan och några nya har kommit till. På listan finns dessutom flera än tolv titlar, lite att välja bland alltså och beviset på att det finns några att välja på. Nu gör jag alltså ett nytt försök att ta hjälp av Boktolva 2012 för att ta mig an hyllvärmarna....vi får se hur många del blir....


Här är min blandning av hyllvärmare och olästa författare som får en omgång i  Boktolva 2012:

Anders de la Motte Geim


Ingrid Elfberg, Gud som haver

Johanne Hildebrandt Älskade krig

Jonathan Tropper Sju jävligt långa dagar

Josefine Sundström Vinteräpplen

Kate Mosse  Labyrinten

Katerina Janouch Bedragen

Ken Follet Giganternas fall

Kristina Appelqvist Den svarta löparen

Linwood Barclay Utan ett ord

Reginald Hill Främlingars hus

Simona Ahrnstedt Överenskommelser

Siri Husvedt Sorgesång

Tana French Till skogs


8 kommentarer:

  1. Lycko dig som har Överenskommelser kvar att läsa! Den gillade jag skarpt!

    SvaraRadera
  2. Ibland undrar jag över varför det står så många riktigt bra, men olästa böcker i min bokhylla. Då köper jag några till, bara för säkerhets skull :)

    SvaraRadera
  3. Boklusen: Ja jag har hört gott om den, så det ska bli kul att läsa den framöver.

    Monika: Haha jag det där känner jag igen, lite av en drog, utifall att :)

    SvaraRadera
  4. Jag gillade också Vinteräpplen mycket och Murakami sitter i huvudet ännu... när jag läste den lyssnade jag på bokcirkeln i P1, kanske finns den kvar som podfil :-)

    SvaraRadera
  5. Hannele: Ser fram emot den, har hört gott om den!

    Gittan: Ja jag köpte den förra året men den har blivit liggandes, men många pratar ju om den. Får kolla upp det där med podfil :) Härligt när böcker sitter kvar länge!

    SvaraRadera
  6. http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=3349&grupp=13666

    Skönt med sällskap under läsandet :-)
    Trevlig Helg!

    SvaraRadera
  7. Gittan: Tack för länken:) Trevlig Helg!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...