2 juli 2022

Just nu i juli...


Första lördagen i juli går i skrivande stund över till första söndagen i juli om knappt 2 timmar. Hög tid för ett inlägg i forna Kulturkollos anda och tradition att stämma av första lördagen i månaden vad som händer just nu.

Just nu läser jag En moders val av Marie Hedegård. Det är ett bra tag sedan jag fick den skickad till mig och jag har låtit den ligga och vänta till semester och sommarlov.

Just nu tittar jag på alla underbara pelargoner, borstnejlikor och luktärter som förgyller stunderna i vår trädgård.

Just nu lyssnar jag på Inställd resa till Sabarmati av Majgull Axelsson. Det är bokklubbens pågående bok och vi ska träffas den 15 juli och bokprata om den.

Just nu längtar jag inte till något särskilt. Har det alldeles förträffligt med hela fem av sju semesterveckor framför mig.


Kika in hos några av medlemmarna i forna Kulturkollo - 
och dagarna gårenligt Ovästmanbok och kolla in vad som händer hos dem just nu.

1 kommentar:

  1. Så skönt att inte längta till något, att vara i nuet är underbart! Trevlig sommar önskar jag dig!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...