2 januari 2019

Hipp Hipp Hurra på 8-årsdagen...



Idag fyller Erikas bokprat 8 år. Det är en rätt häftig känsla ändå. Tänk att det gått åtta år sedan jag startade bloggen. Bokbloggare fanns det många redan för åtta år sedan men det hindrade inte mig att starta min bokblogg. Tanken var och är fortfarande att ha min egen läsdagbok och då och då sätta ord på mina läsupplevelser.

Under de här åtta åren har jag skrivit 1201 blogginlägg. Vissa år har jag bloggat mera och andra år har det blivit mindre skrivet. Allt efter hur inspirationen har kommit och gått. Men det är med bloggen precis som med gamla vänner. Det spelar ingen roll hur länge vi har varit ifrån varandra för när vi väl träffas så känns det som om det var igår och vi tar vid där vi slutade sist.

Jag har lärt känna så många nya bekantskaper i bokbloggarvärlden och det är så inspirerande och värdefullt. Det är alltid några som också tittar in och hejar på och skriver några ord när jag väl är tillbaka här igen. Ja precis som gamla vänner gör. Det värmer gott.

Sist men inte minst så har jag också genom bloggen träffat så många författare både i verkliga livet och på sociala medier och fått lära känna deras författarskap. Några har varit med mig sedan bloggens början och det känns extra fint!

Skål för ännu ett bloggår!!



2 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...