7 november 2011

Den perfekta läsplatsen...

Höstlovet kom och gick men innehöll många lässtunder. Nu är det dags att ta tag i höstterminens sista veckor. På tal om lässtunder så har vi alla våra favoritplatser och jag hittade den här enkäten (för några dagar sedan) hos Enligt O, som hittat den hos Fröken S.

Knäpptyst eller Fylld med bakgrundsljud
Behöver tystnad men fågelkvitter, vindens sus och vågskvalp funkar.

Bland folk eller I ensamhet
Har svårt att vara tyst så det funkar inte bland folk.

Bekväm eller Asketisk
Ja, ja, ja!!!

Sittande eller Liggande
Ligger jag så somnar jag.


Ger mig möjligheten att sitta länge eller Kan läsa de fem minuter jag har över
Ja det är allra bäst men ibland får det bli kortare stunder, så mycket att läsa så lite tid.

Plats där jag kan äta eller dricka något eller En plats där förtäring ingte är nödvändig
Ja tack något ätbart funkar föt mig.

Ett stammishak eller Gärna en ny plats
Har inget men skulle vilja ett.

Ett ställe med vacker utsikt eller Kan ha ögonen i min bok till 100 %
Gärna vid vattnet.

Varm och ombonad eller Behagligt sval
Är en varm person så det är ett måste.

En plats där jag kan ha myskläder eller En plats där jag kan ha på mig något fint
Helt klart!

Bland främlingar eller Bland vänner
Funkar bäst för då kan jag vara tyst.

Ute eller Inne


Hemma eller Borta
Borta bra men hemma bäst är det som gäller.



En av mina favoritplatser är på den nybyggda inglasade altanen i en av vilstolarna svagt bakåtlutad så jag inte somnar, har t.o.m installerat lite lampor så att det ska funka att läsa i skymningen....

3 kommentarer:

  1. Hm.. Mina svar är mycket samma som dina. ;)
    Kanske jag lånar denna enkät en vacker dag?
    Låter som du har hittat en härlig läsplats.
    Ha en bra vardagsvecka!

    SvaraRadera
  2. Anna: Ja den var lite kul att svara på.

    Mandelhjärta: Ja det är mysigt när man hittar en bra läsplats. Ha det gott!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...