2 januari 2022

Just nu i januari...

 


Senast jag skrev ett "Just-nu-inlägg" var 3:e juli 2021. Det skulle visa sig att det var mitt sista inlägg överhuvudtaget på bloggen 2021.

Igår var det första lördagen i januari 2022 och jag kände att nu är dags för ännu ett inlägg i forna Kulturkollos anda och tradition att stämma av första lördagen i varje månad vad som händer just nu.


Just nu läser jag  Den tysta patienten av Alex Michaelides som är den bok som jag och mina vänner läser i vår bokklubb just nu.

Just nu tittar jag eller jag har faktiskt precis tittat klart på Folk med ångest på Netflix. Tv-serien är baserad på Fredrik Backmans roman med samma namn och regisserad av Felix Herngren, så enligt mig kunde inget gå fel. Jag hade stor behållning av boken när jag läste den i höstas och jag blev inte besviken på filmatiseringen även om bokformatet slår filmen.

Just nu lyssnar jag på Happy New Year med Lova, en fin tolkning av ABBAs gamla klassiker.

Just nu längtar jag att min Dagbok 365 ska levereras.


Kika in hos några av medlemmarna i forna Kulturkollo - 
och dagarna gårenligt Ovästmanbok och kolla in vad som händer hos dem just nu.


1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...