3 juli 2021

Just nu i juli...


Första lördagen i både maj och juni passerade med en rasande fart och jag skrev inget "Just-nu-inlägg".

Men nu är första lördagen i juli här och det är dags för nämnda månads inlägg i forna Kulturkollos anda och tradition att stämma av första lördagen i varje månad vad som händer just nu.


Just nu läser jag  Svärmodern av Moa Härngren. En relationsroman som lockat mig ett tag och nu har jag precis börjat på den. Och Sommaren på Nornö av Jennifer Anglade Dahlberg, som är årets sommarföljetong i Corren.

Just nu tittar jag dokumentären Knutby i blind tro på HBO Nordic. Världens blickar riktades 2004 mot den lilla byn Knutby. Två grävande journalister försöker nu kasta nytt ljus över vad som egentligen hände. Mycket intressant och ett hett tips från mig.

Just nu lyssnar jag Syndaren ska vakna av Linda Ståhl. En ny bekantskap och första delen i serien Höllviken-serien.

Just nu längtar jag till kvällens middag som blir grillad kycklingfilé och potatissallad med västerbottenost (som precis är förberedd och ställd i kylen för att mogna till lite, recept Ernst Kirchsteiger.


Kika in hos några av medlemmarna i forna Kulturkollo - 
och dagarna gårenligt Ovästmanbok och kolla in vad som händer hos dem just nu.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...