7 januari 2020

Bloggens födelsedag har passerat...



Bloggens födelsedag har redan passerat när jag väl sätter mig ner och skriver dessa rader. Den 2 januari 2011 startade jag Erikas Bokprat och bloggen fyllde alltså hela nio år i torsdags.

De senaste åren har jag inte bloggat särskilt flitigt. Det här är mitt första blogginlägg sedan mitten på juli 2019. Har läst och lyssnat på böcker men inte haft lust till att blogga om det lästa. Men jag har inte tänkt att lägga ner min bokblogg. Vi får väl se hur många blogginlägg det blir under 2020. Det jag med säkerhet vet är att läsandet och lyssnandet inte kommer minska. Jag är så glad att ni fortfarande tittar in här då och då. Jag märker att så fort jag skriver igen så kommer många av er tillbaka och det gör mig glad.

Jag har några favoritförfattare (ja egentligen ganska många) men det finns ett par stycken (ingen nämnd ingen glömd och jag tror ni vet vilka ni är) som jag har lite extra kontakt med och som hör av sig då och då. Några av dessa har jag haft kontakt med, ja i princip, alltsedan jag startade bloggen och det är extra hedrande och kul att ni fortsätter höra av er.

Mitt mål är fortfarande, som alltid, att tackar jag ja till att läsa ett recensionsexemplar eller en förhandsutgåva så bloggar jag alltid om boken även om bloggandet tidvis går på sparlåga.

Nog om detta. Vi skriver 2020 och jag påbörjar mitt nionde år som bokbloggare idag! Det är allt lite coolt ändå.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...