28 februari 2019

En novellixpresent...

För snart tre veckor sedan fyllde jag år och passade då på att "presenta" mig själv med en prenumeration på Novellix.


En årsprenumeration innebär att jag får fyra utskick med fyra noveller per gång praktisk förpackade i en liten presentask. Det är både klassisk och nyskriven litteratur, svensk som översatt.




Och idag kom den första novellasken. Fyra svenska klassiker: Per Anders Fogelström- Avlägset mål, Ivar-Lo Johansson - Den nya skolan, Sonja Åkesson - Historia, Wilhelm Moberg - Raskens efterleverska.

Passar perfekt in på min novellresa 2019 där jag utmanar mig själv att utforska detta lilla behändiga format ytterligare. Och kanske hittar jag några nya titlar på noveller som jag kan använda tillsammans med mina gymnasieelever också.



2 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...