1 december 2016

Östergötlands Bokmässa TellUs 2016 - nedräkningen del 8...


Det blir en riktigt bra lördag för ytterligare en författare som jag har läst och haft lite kontakt med på sociala medier kommer till bokmässan. Åsa Bonelli släppte sin andra roman Vid ögonblickets slut i september i år och den är jag nyfiken på. Bonelli debuterade med romanen Stanna innan du går. Här kommer mitt inlägg från 2015.

Varsågoda!

tisdag 12 maj 2015

Stanna innan du går av Åsa Bonelli...

Ni vet känslan när man omedelbart dras med i handlingen så det blir svårt att lägga ifrån sig boken. Det känsla infann sig direkt när jag började läsa Åsa Bonellis debutroman Stanna innan du går.

Det är sommar och livet borde vara på topp. Men för Malin ändras livet på några sekunder när maken lämnar henne med ett brustet hjärta. För att läka drar Malin ut till Möja i Stockholms skärgård till sitt älskade sommarhus. Här ska hon försöka komma tillbaka och läka sitt hjärta hos gamla sommarvänner och vara i lugn och ro. Malin tänker också använda tiden på kobben till att skriva på uppföljaren till sin roman.

Det blir inte riktigt som Malin har tänkt sig. Livet tar vändningar som hon inte räknat med när handlingar och beslut påverkar inte bara henne själv, utan även människor i hennes omedelbara närhet. Hemligheter avslöjas och vänskap och förtroenden skakas om rejält.

Åsa Bonelli skildrar sina karaktärer äkta och trovärdigt. Det är inte alls svårt att fatta tycke för dem och jag lever mig lätt in i deras känslor och tankar. Otrohet, passion, kärlek, ilska, vrede, sex, vänskap, tabun. Ja ingredienserna är många och Åsa Bonelli fångar dem alla på ett välskrivet och känslosamt sätt. Jag kommer på mig med att både le igenkännande och dra efter andan.

Jag fångas definitivt och vilken pärla till bok att bokcirkla om. Det här är relationer och feelgood när det är som bäst. Här finns så många trådar att dra i. Trådar som jag inte kan nysta upp och berätta om för då förtar jag er läsupplevelse.


Här kan du läsa mera och följa Åsa Bonellis författarskap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...