4 december 2016

Dagen efter Östergötlands Bokmässa TellUs2016...

Söndag och jag njuter av andra advent och känslan av dagen efter Östergötlands Bokmässa. Det är fantastiskt att vi har en så fin bokmässa här i Linköping på stadsbiblioteket. Jag sammanfattar årets bokmässa med några bilder och tankar. Varsågoda!

De första 100 besökarna fick en goodiebag. Så klart jag var en av dem!
Anne Liljeroth och Susanne Boll samtalade om "Min hemstad - Min romanmiljö".
Kul att träffa Susanne igen och Anne för första gången.
Det mest intressanta mötet var med Stefan Di-Omnia.
Han berättade om sin resa och sitt pågående författande.
Vi hade ett härligt samtal och jag fick Stefans bok Hjärnvilja.
 
Ytterligare en författare från Östergötland som inspirerade var mötet med
Lena Nordenjack som precis i dagarna har släppt sin debutroman
Doften av falska påvar och nybakade wienerbröd som utspelar sig i Linköping.

 
En liten goding om den så välbehövliga pausen från Eget  Förlag
Emma Askling skriver barn- och ungdomsböcker. Kul att träffas utanför sociala medier.
 
Böcker som fick följa med hem.
Lyssnade på Carin Hjulström när hon berättade om sitt författande och sina böcker.
Jag köpte ett signerat exemplar av Carins senaste bok Kärlek sökes. Detta ledde till Bokmässans mesta värsta tänkbara upplevelse. Väl hemma så märker jag att jag inte har fått med mig boken hem. Å ve och fasa ETT SIGNERAT EXEMPLAR!!
Räddaren i nöden Johan Hagesund (som arrangerar Östergötlands bokmässa) ryckte ut och letade upp min bok. Tack Johan!!


 


2 kommentarer:

  1. Ser på bilden av Anne och Susanne att du satt snett framför mig under deras samtal :-) Noterar också att vi fått olika innehåll i våra goodiebags (okej, det var bara en av böckerna som inte var samma, jag fick Emelie Schepps debutroman istället för Sandra Gustafssons Svedd - båda fanns redan i mitt bibliotek). En härlig mässa, jag ska definitivt dit nästa år igen!

    SvaraRadera
  2. Vad kul, ja vi var ju inte så många som lyssnade tyvärr. Många programpunkter som drog. Sandra Gustafsson har jag inte läst så det var bra att jag fick den :-) Ja samma här då kanske vi ses nästa år!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...