26 juni 2015

Sommarlov med Kulturkollo... #deckare

#deckare


Det har nog inte undgått någon att jag gillar deckare som också är dagens ord. Jag gillar förstås en bra spännande historia men också det faktum att deckare ofta skrivs i en serie. Jag har några favoritförfattare som sticker ut i genren och har lockat mig till att följa polisteamen.

  • Kriminalkommissarie Conny Sjöberg och hans team i Hammarbyserien (författare: Carin Gerhardsen)
  • Kriminalteknikerna Ulf Holtz &  Pia Levin (författare: Varg Gyllander)
  • Kriminalkommissarie Anders Knutas (författare: Mari Jungstedt)
  • Kriminalkommissarie Karin Adler (Ann Rosman)

En kvartett av författare som på ett alldeles utmärkt sätt gestaltar sina karaktärer så att jag verkligen kan leva mig in i deras personligheter. En gäng som jag med nöje och stor läsglädje följer.

Ingå i utmaningen #sommarlovmedkulturkollo

1 kommentar:

  1. Har du inte läst nya Jungstedt? Då har hon flyttat till Gran Canaria.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...