14 februari 2011

Day 09 - A book you thought you wouldn´t like but ended up loving

Jag brukar inte läsa böcker som jag inte tror att jag ska gilla. Men visst kan det vara så att man inte har någon särskild känsla för eller åsikt om boken man ska läsa och sedan visar det sig att boken är toppenbra. För det mesta så har jag fått tips från vänner eller på bokbloggar om böcker och då har oftast en förväntan på boken infunnit sig.

Den här boken slank med i ett köp av pocket "ta fyra betala för tre". Expediten i bokhandeln hjälpte en kund bredvid mig och jag råkade överhöra deras diskussion när hon tipsade om just den här boken. Ok tänkte jag, den tar jag, Berlinerpopplarna av Anne B Ragde. Det skulle visa sig att det var en riktig lyckoträff!!

2 kommentarer:

  1. Berlinerpopplarna är riktigt bra. Jag älskar karaktärerna i boken :-)

    SvaraRadera
  2. Ja visst de är härliga, gillar även miljöerna med allt ifrån svinuppfödning till begravningsbyråer :-)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...