7 februari 2011

Day 02 - A book that you´ve read more than 3 times

Ja det här blir inte lätt. Jag har aldrig läst en skönlitterärbok 3 gånger. Har funderat lite på det där med att läsa om några av favoritböckerna men det har aldrig blivit av. Det finns ju så mycket nytt att läsa hela tiden.

Men det finns andra böcker som man läser om och om igen och då tänker jag på kokböcker. Anna Bergenström är min favorit bland kokboksförfattarna. Hon delar inte bara med sig  av sina recept rakt upp och ner utan hon gör det dessutom på ett personligt sätt som tilltalar mig.

Så den bok jag läst mer än 3 gånger är Annas mat av Anna Bergenström.

Den här boken har följt mig sedan tidigt 90-tal och tipset om den fick jag av Anna, en av mina äldsta vänner, ja hon har passande nog samma förnamn som författarinnan. Till barndop, studentexamen, högtider och bemärkelsedagar har den varit en trogen vän i köket.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...