7 mars 2019

Helgfrågan vecka 10...




Torsdag kväll redan, helgen är i antågande och Mia ställer helgfrågan


Hur viktigt är det att man gillar huvudkaraktären i en bok?Ja jag gillar när jag faktiskt tycker om huvudkaraktären i en bok och när karaktären utvecklas. Kan jag också relatera till karaktären så är det ett plus. Men samtidigt så är det utmanande om huvudkaraktären inte hela tiden följer mallen och att jag därmed också blir utmanad.

Bonusfråga: Dina vänner och familj gillar de också att läsa?Maken läser inte böcker. Han håller sig till annan läsning såsom dagstidningen och framför allt  instruktioner och beskrivningar av alla de slag som den fixaren han är. De utflugna barnen både läser och lyssnar på böcker alla tre i perioder. Och då och då får den ömma modern önskemål om boktips som jag så gärna bidrar med. Mor min och jag har under många år haft läsningen gemensam. Vänner som läser har jag också i min närhet och inte minst i vår bokklubb "Litteraturens Vänner".



12 kommentarer:

  1. barnbarnen både läser och lyssnar, sonen till sjöss har förmånen att lyssna på böcker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst ljudböcker är riktigt bra tycker jag att varva böckerna med. Praktiskt också att ha med sig och till sjöss extra bra tänker jag.

      Radera
  2. Ja, ett exakt plus är när man känner igen sig.

    SvaraRadera
  3. trovärdigt skildrade karaktärer är det viktiga. sympatiska eller inte.
    de jag inte tycker om kanske har något att lära mig. väl skildrade då, alltså

    SvaraRadera
  4. Gillar att gilla. :) Överraskar huvudkaraktären blir det ju spännande också. ;)

    SvaraRadera
  5. Att läsa och/eller lyssna är inte dumt. Ljudböcker är praktiskt på många sätt.

    SvaraRadera
  6. Bokklubbar är ett bra sätt att dela bokintresset :-)

    SvaraRadera
  7. Trevligt när man är många läsare i familjen.

    SvaraRadera
  8. Jag har en del i min närhet som tycker att läsa. Det är olika samtal kring böcker beroende på vem man pratar med.

    SvaraRadera
  9. Ja men vad roligt med en bokklubb, jag ska iväg på en den 23 mars.

    SvaraRadera
  10. Alltid trevligt att ha någon närstående som också läser och som man kan prata böcker med

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...