16 februari 2015

Utan Anders Knutas...

Nu ger jag mig ut på okända vatten... eller?
Har precis börjat lyssna på En mörkare himmel av Mari Jungstedt & Ruben Eliassen, författarduons debutbok.

Här förflyttar sig Jungstedt från Gotland till Gran Canaria inget fel i det men hur ska jag klara mig utan kriminalkommissarie Anders Knutas som jag blivit smått förälskad i.

Vår kärlekshistoria började sommaren 2003 då familjen var på Gotlandssemster och jag läste Den du inte ser (Knutas del 1) i tältet med regnet smattrande på tältduken. Sedan dess har vi hållit ihop i tolv böcker.

Men inledningsvis känns det bra och jag känner igen Mari Jungstedts berättarteknik och det ska bli intressant att lära känna Ruben Eliassens teknik. Uppläsare är Magnus Roosmann och det känns tryggt.



2 kommentarer:

  1. Jag är med lite kär i honom, den ska jag läsa senare. Vi har en bokcirkel på skolan och då är boken med.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...