12 november 2012

Vinterdeckare...

Ni minns väl sommardeckarna i Expressen i somras. Nu är det dags för uppföljaren med vinterdeckare. Även denna gång är det söndagar som gäller och nio kända författare har specialskrivit varsin deckare till söndagsbilagan Söndag. Jag kommer som i somras skriva några rader om varje söndags författare och bidrag.

Vinterdeckarna startade igår med Camilla Grebe & Åsa Träff och här är de kommande åtta söndagarnas författare som vi har att se fram emot.

  • 18 november John Ajvide Lindqvist'
  • 25 november Helen Tursten
  • 2 december Malin Persson Giolito
  • 9 december Arne Dahl
  • 16 december Björn Helllberg
  • 23 december Carin Hjulström
  • 30 december Jens Lapidus
  • 6 januari Ann Rosman



Igår var det alltså dags för den första vinterdeckaren, signerad systrarna Grebe & Träff. Det har hunnit bli tre böcker i serien om terapeuten Siri Bergman. Jag har läst den första i serien Någon sorts frid. De följande titlarna är Bittrare än döden och Innan du dog (den senare hade jag med mig hem från Bokmässan)

Nu ska jag läsa gårdagens vinterdeckare, Ametister.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...