13 augusti 2012

Semestern är slut och bokhösten är här...

Idag har jag börjat jobba igen efter åtta veckors semester. Det har varit en lång och skön ledighet. En ledighet som bjudit på en hel del regn, men även solsken, grillkvällar, bad, utflykter, växthusbygge och trevligt umgänge med familj och vänner som sig bör. Jo då det har blivit en hel del läst också.

Jag satte mig ner och räknade efter hur mycket och vad jag har läst under semestern. I början av sommaren svarade jag på frågan som Lyran ställde om vilka läsplaner vi hade. Nu blev det inte riktigt så att jag följde den planeringen full ut och hade väl egentligen inget krav på det heller. Men några av böckerna jag tänkt läsa blev i alla fall lästa t.ex. Åsa Larssons Till offer åt Molok och två böcker från den Nordiska lista som jag vill läsa inför bokmässan.

Men det blev så mycket mer och annat som jag blev sugen på att läsa. Sammanlagt har jag läst sju böcker, lyssnat på fem ljudböcker och läst tre noveller. Under semestern har jag också fått till ett och annat bokrelaterat inslag även om det inte inneburit att jag suttit och läst hela tiden.

Nu är det dags att ta steget mot en skön läshöst med många godbitar. Men först några bilder från sommaren med tanke på de bokrelaterade inslagen.


En av sommarens höjdpunkter var när detta paket anlände och jag äntligen kunde testa att läsa e-böcker i lagom stort format till skillnad från i telefonen.
Det har blivit några romaner och tre noveller så här långt och flera ska det bli.

En tripp till Båstad med goda vänner resulterade i ett bokinköp på Willab Garden. Passar perfekt till nyblivna växthusodlare.

Efter ett besök på Flygvapenmuseum och en runda i den tillhörande souvenirshopen blev jag ett bokmärke rikare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...