15 januari 2011

Mary Wesley......

En av mina favoritförfattare är Mary Wesley. En väninna, sedermera medlem i "Litteraturens vänner", tipsade mig om Picknick med Brie och Beaujolais för många herrans år sedan, slutet av 80-talet tror jag det var. Det blev en liten grej för oss att köpa och läsa en "Mary Wesley" så fort de kom ut i pocket. Det får bli att så småningom läsa om Wesley och se vad jag tycker om dem idag, blev riktigt sugen på det faktiskt.

Saknar bara en av böckerna Flickan och påfåglarna, skulle vilja få tag på ett ex. Troligtvis får jag söka via antikvariat.



2 kommentarer:

  1. Vi hittade ett slitet pocketex av Flickan och Påfåglarna på ett litet guesthouse i Indien och blev helt fascinerade. Nu har vi läst färdigt den och den finns i Gnesta. Inte inbunden, inte alls nyskick, men vilken story...
    Alan 0703924514
    Ragnhild 0158 13126

    SvaraRadera
  2. Alan & Ragnhild: Men vilken fantastisk historia, tänk vad häftigt. Kanske slår en pling endera dagen...

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...