14 januari 2017

Julen 2016 definitivt utdansad... eller utlyssnad...

 
Julen dansade vi ut i mellandagarna mellan nyår och trettonhelgen. I dag har jag blockat bort adventsljusstakar, stjärnor och julgardiner. Dragit ett varv med dammsugaren och satt azaleor i köksfönstret allt i kombination med en ljudbok a´la elegant crime signerad Denise Rudberg. Det passar mig alldeles utmärkt att lyssna när jag fixar och grejar här hemma.

Jag gillar julen skarpt men lika kul som det är att pynta inför advent och jul lika skönt är det att plocka bort och släppa in januari när ljuset är på väg tillbaka. Det hjälper till att vi fick lite snö nu på morgonen förstås. Ett vitt fräscht puder ligger på gräsmattan.

2 kommentarer:

  1. Jag har också putsat fönster och plockat undan idag. Ljuset liksom återkom till lägenheten. Härligt!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...