29 september 2014

Den magiska gnistan i Asklundska villan...

I torsdags var det äntligen dags att träffa och lyssna på Kajsa Ingemarsson. Initiativtagare och arrangör av kvällens föreläsning Anette Jacobsson, arbetar som coach och driver sitt företag Potential i livet i Linköpings vackraste villa, Asklundska villan mitt i centrala stan, dit hon bjöd in. När Anette i våras nämnde att hon hade planer på att bjuda in Kajsa Ingemarsson att föreläsa om Den magiska gnistan nappade jag förstås. Jag fick möjligheten att vara med och fixa lite under kvällen. Tack Anette för det!

Tankarna är många efter kvällen. Kajsa har förmågan att berätta medryckande och varvar humor och allvar på ett skickligt sätt. Tiden bara flög i väg och man ville inte att det skulle ta slut.

Jag hade läst några kapitel i boken innan föreläsningen och Kajsa gav mig definitivt mera att fundera på. Hon sätter ord på hur det aldrig är för sent att utvecklas och hur vi ska våga ta emot den inspiration som kommer. Att det alltid finns ett förhållningssätt att välja.

Citerar Kajsa avslutningsvis "förvirring och kris är det guldstjärnor på"

I väntan på Kajsa Ingemarsson och åhörare

Biljettluckan är öppen
Kajsa Ingemarsson inspirerar
Anette, jag och Kajsa
Anette bjöd på en dignande fikabord

Här kan du följa och läsa mera om Kajsa Ingemarsson.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...