21 september 2014

Dagen efter Östergötlands bokmässa...

Samlar ihop mina intryck och bilder från årets Östergötlands Bokmässa. Igår kl. 10.00 var vi ( jag och mamma) på plats på Linköpings stadsbibliotek för att vandra den litterära stigen under temat "kvinnliga berättare" och uppleva den närodlade litteraturen under en hel dag. Extra kul att återigen få byta några ord med Susanne Boll, Emelie Schepp och Sofie Sarenbrant nu när det inte blir någon Bokmässa i Göteborg för min del i år.

Programbladet med drygt 30 programpunkter läses noga
Lyssnar på Ann-Mari Tormalm som berättar om sin novellsamling "Mellan mörker och ljus - från provinsens horisont
Fullsatt när Ebba Witt-Brattström föreläste om "Moa Martinsson i det litterära trettiotalet"
Susanne Boll berättar om "Att skriva en uppföljare"
Deckarpodden har gjort mig sällskap i sommar. Emelie Schepp och Sofie Sarenbrant bjöd på valda delar från podden




4 kommentarer:

  1. Ja kanske åker jag dit eller till Öland istället någon gång.
    Mia

    SvaraRadera
  2. Tyvärr blev det inte någon mässa för mig i år. Hoppas det blir en nästa år också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det hoppas vi. Kanske vi ses då igen.

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...