9 juli 2013

Frostnatt av Bodil Mårtensson...

Emma bosätter sig ute på den skånska landsbygden trots moderns protester. Vad kan väl hända henne där ute i ensamheten? Jo visst hon har en bit att pendla till jobbet varje dag men Emma bedyrar att hon ska köra försiktigt. Men när frosten lägger sig blir det både underbart vackert och förrädiskt halt. Vem kunde väl ana vad som skulle gömma sig i skuggorna.

Bodil Mårtenssons novell Frostnatt är lättläst och jag kunde inte ana vad jag skulle mötas av när jag började läsa. Det som först verkar vara enkelt att lösa förvandlas i ett slag till något helt annat. Det gillar jag.


Novellen ingår i Hoi förlags novellsatsning och sorterar in under deckaravdelningen.

Det här är mitt första möte med Bodil Mårtensson. Jag blev för ett tag sedan nyfiken på Mårtenssons Barkhe-serie och har precis lånat den första delen Barkhes döttrar som e-bok




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...