21 januari 2011

Personalens bokhylla......

På jobbet har vi en pocketbokhylla, finns några inbundna böcker också, där man kan låna böcker. När det är dags att rensa hemma i den egna bokhylla så kan någon annan få glädje av böckerna. Ett bra sätt att få boktips på tycker jag. Innehållet i hyllan leder då och då in oss på bokprat under fikarasterna. Trevligt samtalsämne!!!

Den här veckan har jag fått tips på författare och böcker som jag inte läst förut. Ett nytt land utan för mitt fönster av Theodor Kallifatides, en författare som jag har tänkt läsa men det har aldrig blivit av. En annan bok som jag tipsats om i veckan är Fågeln som vrider upp världen av Haruki Murakami. Extra kul när jag såg att SR P1 ska läsa den i sin bokcirkel, där kanske man ska hänga på.

Nu finns inte just de här böckerna i personalbokhyllan men hyllan leder alltid till nya upptäckter av böcker och författare. Däremot hittade jag idag Begravd av Mark Billingham i nämnda hylla. Fick tips om Billingham i en kommentar här på bloggen. Sådant gillas!!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...